Geleneksel Pazarlama ve Dijital Pazarlama Arasındaki Farklar?

GELENEKSEL PAZARLAMA VS DİJİTAL PAZARLAMA

Dijitalleşen dünya ile birlikte pazarlama yöntemleri de günden güne değişime uğradı. Dijital pazarlamanın gelişmesi ise geleneksel pazarlamanın artık eski trendini yakalayamayacağını gösteriyor.

GELENEKSEL PAZARLAMA NEDİR?

Geleneksel pazarlama, yeni bir pazarlama modeli olmamakla birlikte günlük hayatımızda fazlasıyla maruz kaldığımız bir pazarlama yöntemidir. Geleneksel pazarlama beş ana başlık altında incelenebilir:

1 – Basılı yayınlar: Gazete, dergi ve broşür.

2 – Yayıncılık: Televizyon ve radyo.

3 – Doğrudan postalama: Tanıtım bültenleri, kataloglar.

4 – Telefon: Telefonla pazarlama, toplu SMS pazarlama, kişisel SMS çalışmaları.

5 – Dış mekan (Outdoor): Reklam panoları, araç giydirme vb.

 

Geleneksel pazarlama son yıllarda gelişmiş olsa da temelde dikkate alınması gereken belirli hususlar vardır. Bugün kullanılan satış ve pazarlama tekniklerinin temeli 4 P stratejisine dayanmaktadır.

1 – Ürün (Product): Etkili bir pazarlama öncelikle kendi ürününüzü tanımakla başlar. Bu ürün maddi olmayan bir hizmet de olabilir.

2 – Fiyat (Price): Arz talep dengesine bağlı olarak maliyetin ne kadar bilindiğine bağlıdır. İyi bir ürünün yanlış bir fiyatlandırmayla pazarda kaybolmasına neden olabilirsiniz.

3 – Tanıtım (Promotion): Ürünü nasıl daha fazla görünür hale getireceğiniz, hangi jargonlarla pazarlayacağınızla yakından ilgilidir.

4 – Yer (Placement): Ürünü yerleştirme diyebiliriz. Ürün pazara doğru yerleştirildiği zaman potansiyel müşteriye ulaşma ve geri dönüş alma olasılığı yükselir.

DİJİTAL PAZARLAMA NEDİR?

Dijital pazarlama veya online pazarlama, bir markanın dijital mecralar  üzerinden yaptığı pazarlama aktivitelerinin tümüne verilen isimdir.

Herhangi bir işletme veya marka müşterilerine ulaşmak, var olan müşteriyle bağlantıyı devam ettirmek için dijital pazarlamayı kullanır. Arama motoru optimizasyonundan (SEO), sosyal medya pazarlamasına kadar tüm online süreçler dijital pazarlama kapsamında yer alır.

Son yıllara bakacak olursak dijital pazarlamanın her gün katlanarak büyüdüğünü görürüz. Eğer dijital ve geleneksel pazarlamayı kıyaslamamız gerekecekse dijitalin fazlasıyla avantajlı olduğunu görmekteyiz. Çünkü dijital pazarlama geleneksel pazarlamaya kıyasla daha fazla kanala ve seçeneğe sahiptir. Bu nedenle markalar hızlı aksiyon alarak, hızlıca hedef kitlesinden cevap alabilir. Dijital pazarlamanın sahip olduğu avantajlara aslında birbirinden farklı kollarına hep birlikte bir göz atalım:

  • İçerik Pazarlama: Sunulan hizmet veya mala ilişkin güncel bilgiler, haber veya bilgilendirici içeriklerin üretilmesidir.
  • Blog: Bloglar genellikle müşteriler için güvenilir bir bilgi kaynağıdır. Markanızın sektör ile ilgili bilgilerine ve güncel gelişmelerine yer verildiği bir alandır. Bloglar sayesinde markanızın kimliğini tanımlama ve tanıtma imkanı sağlarsınız. Bloglar; SEO*, sosyal medya ve mailing kampanyalarının buluştuğu bir noktadır.
  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu): SEO, siteler ve bloglar için en önemli trafik çekme yöntemlerinden birisidir diyebiliriz. Google aramalarında üst sıralara çıkmak isteyen markaların SEO hizmeti aldıkları sıkça görülen bir durumdur. SEO, tamamen bir ürünün alıcısının veya bir sevisin kullanıcısının dijital dünyada o ürüne veya hizmete ulaşmak için kullandığı kelimeleri belirleyerek, kendi markanıza adapte etme yönteminizdir.
  • Sosyal Medya: Sosyal medyada yer almak markalar için artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Doğru ve etkili bir içerik diliyle birlikte markalar tüketicilerine kolayca ulaşabilir, geri dönüş alabilir ve bir kriz anında krizi büyümeden çözebilirler.
  • E-posta Pazarlama: E-posta pazarlaması aktif bir şekilde markalar tarafından kullanılıyor. Hedef kitleye ulaşmak ve tanıtım yapmak için markaların başvurduğu E-posta pazarlaması, kayıtlı mail adreslerine toplu mail göndermesiyle yapılır.

İSTATİSTİKLER NE DİYOR?

  • Alışveriş yapan tüketicilerin %80’inden fazlası, bir ürünü veya hizmeti satın almadan önce araştırmalarını online olarak yapmaktadır.
  • Yetişkin bireylerin %60’ı Facebook’u düzenli olarak kullanmaktadır.
  • LinkedIn, B2B pazarlamacılar tarafından %94 gibi yüksek bir oranla kullanılmaktadır.
  • 2019 yılı sonunda Türkiye’de dijital reklam harcamaları 8 milyar 839 milyon TL olarak belirtildi.

Dünyanın dijitale kaydığı bu dönemde, klasik pazarlama ile markaların ayakta kalmasının çok zor olduğunu, yakın zamanda yaşadığımız ve hala etkilerinin sürdüğü COVID_19 ile de görmüş olduk. Bu kadar hızlı dönüşen ve değişen dünyada dijital pazarlamanın, markaların büyümesi ve gelişmesindeki faydaları yadsınamaz bir gerçektir. Sırf pandemi süreci için de değil, artık müşterilerin Y ve Z jenarasyonundan olduğunu da hesaba katarak hareket etmek, hangi sektör olursa olsun markalar için hedef kitleyi ve hedef kitlenin tercihlerini anlamak için çok önemlidir.


Yeni yazımızda görüşmek dileğiyle.

Client: | Date: 15 Eylül 2020 Salı

Stay Plugged

Subscribe to our newsletter and stay updated on the latest
design stories, new projects and case studies.

HADİ TANIŞALIM!

Güzel ve eşsiz dijital deneyimler üretiyoruz. 10 yıllık tecrübe, bilgi birikimimiz ve uzmanlığımızla projeler ve uygulamalar tasarlıyor markalar oluşturuyoruz ve başarılı olmalarına yardımcı oluyoruz!

İSTANBUL

İLETİŞİM BİLGİLERİ

Kültür Mah. Suna Sk. No: 25 Etiler, İstanbul
E-Mail: [email protected]
Telefon: +90 (212) 951 0 321

SOSYAL MEDYA

MARKANIZ İÇİN YARATICI ÇÖZÜMLER Mİ ARIYORSUNUZ?